artist: Ήδη Νότια

style: experimental, lo-fi, noise, free improvisation, electronic, psychedelic rock 

country: Greece

Idi Notia is a solo project of Pythagoras from Preveza, Greece. It's a person, a place, a time , and a dream.

Idi Notia is a dystopian, metaphysical world which coexists within the real world. A place where I can hide my stories , tell stories about myself, build myths around myself.

Idi Notia has no actual Genre, it uses genres as colors. It is based on Live Improvisation. Most tracks are one take recordings. Each recording is a moment of meditation. Recorded tracks of past self come to meet the present self building the future self.





Presenting: Ήδη Νότια // Κατακλυσμοί

Σήμερα παρουσιάζουμε και ακούμε παρέα τη δημιουργική δουλειά Κατακλυσμοί του Ήδη Νότια ή κατά κόσμο Πυθαγόρα Κωτσούλα, η οποία κυκλοφόρησε τον Φλεβάρη του 2019.



_για μίλησέ μας για εσένα: Ποιος είναι ο ΗΔΗ ΝΟΤΙΑ; Τι σημαίνει το όνομά του και τι η μουσική του;

Το όνομα ΗΔΗ ΝΟΤΙΑ είχε βγει εντελώς αυθόρμητα, πακέτο με το άλμπουμ ΑΔΕΙΑ ΗΒΗ. Κυρίως μου άρεσε το πως ακούγεται ηχητικά. Kοιτώντας πίσω, ένα χρόνο μετά, νιώθω πως μου θυμίζει κάτι σαν ονοματεπώνυμο, αλλά κυρίως είναι κάτι σαν ένα μέρος, μια δυστοπία κάπου νότια (το πρότζεκτ ξεκίνησε καλοκαίρι).

Όσον αφορά την μουσική, το πρώτο άλμπουμ που κυκλοφόρησα, το Άδεια Ήβη, ήτανε μια προσπάθεια για ένα album αφήγησης με έναν ψυχεδελικά ροκ τρόπο και πάντα με μια διεστραμμένη οπτική. Το Άδεια Ήβη αναφέρεται στην νεότητα -γενικά η παιδικότητα μπαίνει πολύ μέσα σε αυτά που γραφώ- η βάση του είναι η ψυχεδέλεια, ακόμη και στα πιο μελωδικά ή στα πιο θορυβώδη μέρη του.

Επιπλέον, να προσθέσω εδώ ότι έχω αρκετά δυνατό θρησκευτικό μπάγκραουντ από την οικογένειά μου, καθώς πήγαινα εκκλησία μέχρι το γυμνάσιο.

_πόσο απέχεις εσύ χρονικά από την παιδικότητα σου; Αν θεωρήσουμε ότι αυτή τελειώνει θεωρητικά εκεί γύρω στα 12-14 σε απόλυτους αριθμούς.

Είναι παράξενη ερώτηση αυτή, γιατί δεν νιώθω πως είμαι μακριά από την παιδικότητα μου. Αρκετές φορές νιώθω πολύ παιδί και βρίσκω στοιχεία της νεαρής μου ηλικίας που θέλω πολύ να διατηρήσω. Την ίδια στιγμή όμως είναι λες και κοιτάζω κάτι από πολύ μακριά. Σε αριθμούς τώρα είμαι 6-8 χρόνια μακριά.

_ποια είναι η σχέση σου με τη μουσική; Τι είναι αυτό που σε ωθεί να εκφράζεσαι μέσα από τη μουσική;

Με τη μουσική ξεκίνησα να ασχολούμαι από νωρίς βασικά. 
Δεν τη παλεύω χωρίς μουσική, χωρίς να φτιάχνω μουσική. Βασικά μπορώ να μην παίζω, να μην ακούω, δε μπορώ όμως να μη γράφω μουσική. Νομίζω βγαίνει αρκετά πηγαία και από ανάγκη.

Όποιος με έχει δει στα σόσιαλ μίντια -ας πούμε- έχει δει πως ανεβάζω πολύ συχνά υλικό. Αυτό μόνο και μόνο, επειδή συνέχεια κάτι με τρώει να παίξω, να φτιάξω. Νιώθω τουλάχιστον ότι εκείνη δεν μπορεί να με αφήσει. 

_δώσε μας μερικά λινξ για τα κοινωνικά σου δίκτυα, τώρα που το φέρνει η κουβέντα.

Πολύ ευχαρίστως: FB profile, FB page, Bandcamp, Youtube

_υπάρχουν ήδη και στυλ μουσικής μέσα στα οποία κινείσαι πιο άνετα; Ποια είναι αυτά;

Ξεκίνησα γράφοντας πιο πολύ noise και drone, οπότε σίγουρα αυτά είναι οικεία. Όπως και η 70’ς ροκ ψυχεδέλεια, γιατί η πρώτη μπάντα που είχα παίξει είχε τέτοιο υλικό και έτσι με επηρέασε ανάλογα.

Μου αρέσει να παίζω πολλά βέβαια -και όπως φαίνεται απ’ το άλμπουμ- κάνω μια προσπάθεια να το γυρίσω σε πιο electronic και synth ακούσματα, αλλά σίγουρα τα τρία παραπάνω με χαρακτηρίζουν καλύτερα. Πάντως μου αρέσει πολύ να είναι ρευστά τα πράγματα. 

_πόσο χρόνο από την καθημερινότητά σου καταλαμβάνει η μουσική; Πώς είναι να ζεις μέσα στη μουσική;

Δε νομίζω ότι σταματάω ποτέ να ασχολούμαι με τη μουσική. Ηχογραφώ πράγματα συνέχεια, συνήθως για να τα χρησιμοποιήσω αργότερα, ακούω μουσική συνέχεια και σκέφτομαι πράγματα σχετικά με τη μουσική συνέχεια.

Τον τελευταίο καιρό που έχω την ησυχία μου στο Ρέθυμνο περνάω πολύ χρόνο παίζοντας. Ουσιαστικά τα περισσότερα από αυτά που γράφω είναι ηχογραφήσεις one take, κάνω πολλές τέτοιες, άλλες πετιούνται, άλλες μένουν.

Νομίζω ότι η μουσική είναι ό,τι καλύτερο έχω. Eκεί όπου μπορώ να φτιάξω τον φανταστικό μου κόσμο, ο οποίος συνυπάρχει μαζί με όλα τα υπόλοιπα πράγματα. Η μουσική για εμένα είναι ένα μεγάλο καταφύγιο.

 

_με αφορμή το ft των Loathing για τα μέρη με ηλεκτρική κιθάρα που ακούμε σε αυτή την παρουσίαση, πες μας ποιες είναι οι σκέψεις σου για τις συνεργασίες και τις αλληλεπιδράσεις;

Σε σχέση με αυτό έχω ένα μικρό μικρόβιο. Μου αρέσει πολύ να κάνω αυτά που έχω στο μυαλό μου με τον τρόπο μου, οπότε δυσκολεύομαι -νομίζω- αρκετά να συνεργαστώ. Όμως υπάρχουν άνθρωποι που έχω επικοινωνήσει απίστευτα κι έχουμε παίξει μαζί πάρα πολύ ωραία.

Μου αρέσει πάρα πολύ να παίζω απλά με κόσμο, με μια παρέα σε ένα στούντιο πολύ χαλαρά, με ανοιχτά μικρόφωνα και πολλά όργανα, πράγμα που έχει γίνει μερικές φορές μέχρι στιγμής. Δεν έχει σημασία αν αυτός που θέλει να συμμετέχει ξέρει η μουσική ή όχι. Βλέπω πως υπάρχει ένα πολύ άλλο επίπεδο επικοινωνίας, σαν να μιλάς χωρίς να χρειάζεται να μιλήσεις.

Με τον Rendeece επίσης έχουμε δουλέψει πράγματα από κοινού, ο καθένας το μέρος του και έχει δέσει πολύ ωραία το αποτέλεσμα, επειδή έχει παίξει χημεία με ανθρώπους που έχεις χημεία, δε πα να μη ξέρουν να παίζουν, θα βγει κάτι, ειδικά άμα υπάρχει αυτή η ανάγκη μέσα σου.

_πάμε λίγο πιο βαθιά. Ποιο είναι το στίγμα που θα ‘θελες να αφήσεις με την παρουσία σου; Ποιό το στίγμα σου με τη μουσική σου γενικότερα;

Δε ξέρω ρε συ τι να σου πω. Ένα πράγμα που με έχει χαροποιήσει είναι πως ο κόσμος με βλέπει να βγάζω αρκετά πράγματα, χωρίς αυτό να με ενδιαφέρει τόσο κι έτσι νιώθει πως κι αυτός/η μπορεί να το κάνει.

Προσπαθώ και γω να δίνω το παράδειγμα πως σημασία έχει να θέλεις να κάνεις κάτι. Θα μου άρεσε πολύ να φτιάξω κάτι πολύ δικό μου με ένα πολύ δικό του χρώμα, κάτι ξεχωριστό.

_θέλω να πω πως καθώς εκθέτεις τις δημιουργίες σου και δεν τις κρατάς για τον εαυτό σου θέλεις να επικοινωνήσεις, να αφήσεις ένα στίγμα. Τι χαρακτηριστικά θα ήθελες εσύ από τη μεριά σου να έχει αυτό το αποτύπωμα;

Εγώ ότι βγάζω το βγάζω προς τα έξω, γιατί νιώθω ότι κάποιος θέλω να με ακούσει. Να ακούσει τα πράγματα που φτιάχνω μέσα στους 4 τοίχους μου. Να ακούσει τις αλληγορίες μου και όλα αυτά τα πράγματα που γράφω για τον εαυτό μου. Αν με νιώσει κι αν ταυτιστεί, αυτό είναι το πιο όμορφο. Να μπει μέσα στο χώρο αυτόν που έχω φτιάξει, να αφεθεί, να νιώσει.   




_και καθώς μιλάμε για την εξωστρέφεια των πραγμάτων, για πες πως είναι η σχέση σου με το κοινό σου; Σε ποιο κοινό απευθύνεσαι. Που μπορεί να σε ακούσει ή παρακολουθήσει κανείς ζωντανά;

Με το κοινό μου δε ξέρω τι ακριβώς φάση παίζει από την άποψη του ότι πραγματικά δε ξέρω ποιος με ακούει. Πόσο μάλλον να γυρίσει σπίτι του να βάλει να ακούσει αυτό που ακούμε τώρα. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι βλέπω μια μικρή ανταπόκριση, έστω και από λίγα άτομα, αλλά μου αρκεί, γιατί νιώθω ότι όντως με ακούνε.

Τώρα το κοινό που απευθύνομαι φαντάζομαι είναι κυρίως άτομα που έχουνε ανοιχτά αφτιά, που δέχονται παραφωνίες, αρρυθμίες, ατεχνίες, πιο ελευθέρα πράγματα. Δε νιώθω ότι η μουσική μου είναι για διασκέδαση. Περισσότερο προσωπικά εγώ τριπάρω και αφήνομαι, όταν ακούω τα κομμάτια μου, για να τα βιώσω. Εξάλλου έχω αρκετές φορές πολύ επαναληπτικά μέρη στα κομμάτια μου, ο ακροατής πιστεύω, όταν ακούει κάτι να επαναλαμβάνεται φτιάχνει με το μυαλό του ήχους και νομίζει πως ακούει πράγματα κι αν αφεθεί, την πάτησε με τον καλύτερο τρόπο.    



 Όσον αφορά τα live, έχω κάνει ένα μόνο live μέχρι στιγμής τον Νοέμβριο που μας πέρασε, όμως έχω διάφορα πράγματα στο μυαλό μου και σίγουρά θέλω να ξαναπαίξω το συντομότερο παρουσιάζοντας κάτι διαφορετικό. Προς το παρόν προσπαθώ να δω τι μπορώ να παίξω μόνος μου. Θα ήθελα πολύ το επόμενο live να είναι ένα σόλο live.

_καθώς μιλάμε για σχέδια για πες μας λίγα παραπάνω. Ποια είναι τα επόμενα σου βήματα, σχέδια; Τι ονειρεύεσαι σε σχέση με τη μουσική και ποιο είναι το όραμά σου; Kαι όπως καταλαβαίνεις θα επιμείνω στο όραμα σου για τη μουσική.

Τα επόμενά μου βήματα είναι να μετριάσω με κάποιο τρόπο το αυτοσχεδιαστικό κομμάτι και να δώσω έμφαση σε πιο δομημένο υλικό. Είχα ασχοληθεί στο πρόσφατο παρελθόν με σύγχρονη κλασσική μουσική και θέλω πολύ να ακολουθήσω ξανά αυτόν τον δρόμο φέρνοντας τον στα μέτρα μου. Νιώθω πως έχω αρκετό δρόμο μπροστά μου.

Τώρα το όνειρο μου είναι αφενός να συνεχίσω να κάνω αυτό που κάνω κι ελπίζω να μην υπάρξει κανένας λόγος που να με αποτρέψει από αυτό. Θα ήθελα πάρα πολύ να μπορώ να έχω διαθέσιμους μουσικούς οι οποίοι θα μου έχουν εμπιστοσύνη και να στήνουμε μαζί μεγάλα πρότζεκτ, να συνεργαστώ μαζί τους.

Σιγουρά θέλω να βγάλω ένα hard copy album κάποια στιγμή και είναι από τα επόμενα βήματα που θέλω να κάνω.    




Το όραμα μου για τη μουσική είναι να αποκτήσω ένα κοινό το οποίο θα αγαπάει αυτό που κάνω και να μπορώ να παίζω τη μουσική μου ζωντανά, που είναι το πιο όμορφο μέρος του να κάνεις μουσική.   




Αυτό που θέλω να κρατήσω είναι να κάνω την μουσική η οποία αρέσει απολύτως σε μένα και να είμαι ελεύθερος να κάνω ότι θέλω.

_και λίγο πριν μπούμε στο τελευταίο κομμάτι για πες μας ποιες είναι οι μουσικές επιρροές σου; Ποιους καλλιτέχνες θαυμάζεις κι εκτιμάς αυτόν τον καιρό και διαχρονικά;

Οι επιρροές μου, καλώς ή κακώς, είναι από πολλά και διαφορετικά πράγματα. Captain Beefheart, Jandek , Κόρε Ύδρο. Μου αρέσουν πάρα πολύ οι Coil , οι Current 93 , οι Τhrobbing Gristle. Νομίζω μου έχουν ανοίξει πολύ τα αφτιά σε κάποια πράγματα και σίγουρα από αυτά τα τρία σχήματα έχει επηρεαστεί κυρίως το Κατακλυσμοί που ακούμε τώρα.
 O John Cage μ ‘έχει επηρεάσει επίσης πάρα πολύ στον τρόπο σκέψης. ‘Οσοι φίλοι με γνωρίζουν θα γελάσουν, γιατί ξέρουν ότι τον αγαπάω αρκετά.   

Γενικά μου αρέσει πολύ να κοζάρω σε κομμάτια μου ιδέες από παντού. Μπορεί να ακούσω ένα τραγούδι των Πυξ Λαξ και να θελήσω να γράψω κάτι εντελώς κλισέ, μπαλαδίστικο και ξεκούρδιστο. Σίγουρα, όμως, βάσεις μου είναι οι μπάντες που προανέφερα. Οι παραδοσιακές μουσικές επίσης με τραβάνε πάρα πολύ.

_αυτός είναι ο Ήδη Νότια κορίτσια κι αγόρια της αποψινής παρέας και είχαμε την χαρά να ακούσουμε παρέα μια από τις δουλείες του και να κουβεντιάσουμε για αυτό που μας ενώνει, δηλαδή τη μουσική.

Ευχαριστώ όσους μας κάνανε παρέα σήμερα και εσένα Amateur Radio που κάνουμε αυτή την ωραία κουβεντούλα. Ελπίζω να σας δω και σε live κι όπου αλλού τύχει.

:)